З 01.01.2018 органи із сертифікації під час проведення будь-яких видів робіт із сертифікації не можуть посилатися на рішення про їх призначення органами із сертифікації в державній системі сертифікації та використовувати у своїй діяльності бланки документів (крім бланків копій документів) державної системи сертифікації.
Оскільки з 01.01.2018 у зв'язку із втратою чинності Декретом Кабінету Міністрів України «По стандартизацію і сертифікацію» від 10.05.1993 р. № 46-93 державна система сертифікації припинила своє існування, тому з 01.01.2018 відсутні правові підстави провадження органами із сертифікації діяльності як призначених органів із сертифікації в державній системі сертифікації.
Слід зазначити, що в Реєстрі державної системи сертифікації (далі - Реєстр) зареєстровано сертифікати відповідності на продукцію та послуги, сертифікати на системи управління, атестати виробництва та свідоцтва про визнання відповідності (далі - документи), строк дії яких спливає після 01.01.2018.
Нині законодавчими й іншими нормативно-правовими актами не встановлено перехідного періоду строку дії документів, виданих органами із сертифікації в державній системі сертифікації.
У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо технічних регламентів та оцінки відповідності» (реєстраційний № 6235 від 11.04.2017 р.), яким передбачається, що сертифікати відповідності продукції та послуг, сертифікати на систему управління та персонал і свідоцтва про визнання відповідності, видані в державній системі сертифікації, є чинними до закінчення строку їх дії, але не пізніше 1 січня 2019 року, якщо інше не передбачено технічними регламентами, дія яких поширюється на відповідну продукцію.
Отже, у разі набрання чинності вказаним вище положенням законопроекту документи, видані призначеними органами із сертифікації в державній системі сертифікації, діятимуть не пізніше ніж до 01.01.2019.