Ця сторінка доступна рідною мовою. Перейти на українську

Звіт про управління - тема тижня видання БУХГАЛТЕР&ЗАКОН

21 січня 2019, 11:15
963
0
Реклама

Законодавча колізія

Необхідність упровадження звіту про управління викликано процесами імплементації законодавства Європейського Союзу з бухгалтерського обліку, зокрема Директиви 34/ЄС та МСФЗ, в національну нормативну базу. Однак слід наголосити на термінологічній неузгодженості між різними нормативними актами України. Зокрема, Закон про бухоблік передбачає складання звіту про управління, а Закон про цінні папери вимагає складати звіт керівництва як складову частину річної та проміжної інформації про емітента. По суті йдеться про один і той самий звіт, який повинен відображати думку керівництва про стан і розвиток підприємства, але неузгодженість у термінах необхідно усунути якнайшвидше.

Історичні передумови звітування та міжнародне регулювання

Фінансова звітність як інструмент публічного контролю за діяльністю бізнесу виникла на початку 19 століття. Пізніше загальний рух за більшу прозорість у корпоративному управлінні спричинив складання звіту керівництва - описового документа, підготовленого радою директорів, у якому наводиться додаткова фінансова інформація, що не регулюється стандартами обліку і звітності, та різна нефінансова інформація, пов'язана з корпоративною соціальною відповідальністю. Звіт керівництва надає можливість управлінському персоналу переглянути досягнуті результати діяльності та пояснити, чому вони відрізняються від запланованих, а також надає інвесторам інформацію про те, як зовнішні й внутрішні фактори можуть вплинути на результати діяльності суб'єкта господарювання та чи сприяли досягненню поставлених цілей прийняті керівництвом заходи.

Тисячі підприємств по всьому світу готують та оприлюднюють власні річні звіти, частиною яких є Звіт керівництва. Проте в різних країнах він може мати інші назви. Наприклад, у Канаді та США цей документ носить назву Management Discussion and Analysis (MD&A), що українською можна перекласти як Звіт керівництва та аналіз, у Великій Британії до 2006 року він мав назву Operational and Financial Review (OFR) - Оцінка діяльності та фінансовий огляд, з 2006 року у зв'язку з прийняттям Закону про компанії - Director's Report - Звіт директорів, у Німеччині - Management Report - Звіт керівництва.

Доречно зазначити, що в п. 13 МСБО 1 "Подання фінансової звітності"вказується, що багато підприємств подають окрім фінансових звітів фінансовий огляд, складений управлінським персоналом. У ньому наводиться опис і пояснення основних характеристик фінансових результатів діяльності та фінансового стану суб'єкта господарювання, а також основні невизначеності, які пов'язані з ним.

З метою узагальнення діючої практики...

Підписуйтеся на наш канал в Telegram і сторіночку в Facebook щоб завжди залишатися в курсі актуальних бухгалтерських подій

Залиште коментар
Увійдіть щоб залишити коментар
УВІЙТИ
Підпишіться на розсилку
Головні новини і аналітика для вас по буднях
Схожі новини