Ця сторінка доступна рідною мовою. Перейти на українську

Головні бухгалтерські новини (11.02 - 15.02)

15 лютого 2019, 16:45
481
0
Реклама

ЗВІТНІСТЬ

ДФС готова приймати "прибуткову" декларацію за 2018 рік і за старою, і за новою формою.

За словами податківців інформаційні системи ДФС налаштовані приймати "прибуткові" декларації за новою формою (J0100117) як за наявності позначки "базовий звітний період квартал", так і за наявності позначки "базовий звітний період рік".

При цьому вони зауважують, що до 01.04.2019будуть також приймати декларації за старими версіями форм, а саме:

· за рік - J0108104;

· за квартал - J0100116.

У разі необхідності внесення змін до декларації за минулі періоди у порядку, визначеному ст. 50 ПКУ, до 01.04.2019 платники матимуть можливість подавати уточнюючі декларації за ідентифікаторами форм J0108104, J0100116 та J0100516.

При виправленні помилок за періоди 2015-2017 років виробники сільгосппродукції, якими було обрано річний податковий (звітний) період відповідно до пп. 137.4.1 ПКУ, в уточнюючих деклараціях обов'язково проставляють позначку у рядку "виробника сільськогосподарської продукції" у полі 9 "Особливі відмітки" заголовної частини декларації та можуть використовувати ідентифікатор форми J0100516, що буде діяти до 01.04.2019, а у подальшому - нову форму за ідентифікатором J0100117.

Після 01.04.2019 уточнюючі декларації прийматимуться тільки за новою формою (за ідентифікатором J0100117).

У разі подання платником за 2018 рік декларації за новою формою (J0100117) до закінчення граничного строку подання (01.03.2019 включно), податкові зобов'язання визначаються за декларацією, що подана останньою, незважаючи на наявність раніше поданої за ідентифікатором форми J0108104 або J0100116.

Крім того, у ДФС пояснили, що платники єдиного податку (фізичні і юридичні особи), які здійснювали у 2018 році виплати на користь нерезидента - юрособи, мають відзвітувати вже за новою формою із обов'язковим проставлянням позначки у рядку "платник єдиного податку" у полі 9 "Особливі відмітки" заголовної частини декларації та поданням додатка ПН до рядка 23 ПН декларації.

Подання до декларації інших додатків та фінансової звітності від платників єдиного податку не вимагається.

При цьому єдинники використовують декларацію за формою J0100117 - для юридичних осіб та за формою F0100702 - для фізичних осіб.

Лист ДФС України від 13.02.2019 р. № 4622/7/99-99-15-02-01-17.

Декларація з податку на нерухомість за 2019 рік подається за новою формою.

ДФС рекомендує платникам податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки декларувати свої податкові зобов'язання у 2019 році за новою формою Декларації.

Водночас, зважаючи на норми п. 46.6 ПКУ платники податку не обмежені в поданні декларації за старою формою.

Проте все ж до контролюючого органу має бути надана декларація тільки за однією формою.

Відповідь у роз'ясненні з категорії 106.07 розділу "Запитання - відповіді з Бази знань" ЗІР (zir.sfs.gov.ua).

Сервис отчетности Liga:REPORT - онлайн-помощь бухгалтеру в подаче годовой отчетности.

• Полный набор актуальных форм (налоговая, статистическая, ПФУ)

• Подсказки при составлении отчетности

• Актуальные вебинары

• Автоматические расчеты и камеральные проверки

• Доступ к НПА и многое другое для вашей уверенности!

• Лучшая цена года до конца зимы! -60% для юрлиц.

Удобен как для ФЛП так и для больших компаний!

Детали акции

ПЕРЕВІРКИ

Оновлено план податкових перевірок на 2019 рік.

2019 рік лише розпочався, а ДФС знову взялася до коригування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік.

Цього разу станом на 13.02.2019 на сайті ДФСоновлено Розділ І плану-графіка "Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб" та Розділ ІІ плану-графіка "Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів" з урахуванням коригування (лютий 2019 року).

Як проводиться камеральна перевірка ЄСВ-звітності.

Функцію контрольно-перевірочної роботи закріплено виключно за ДФС обласного та центрального рівнів (пп. 191.1.1 та ст. 193 ПКУ).

Порядок проведення камеральних перевірок визначено, зокрема ст. 76 ПКУ.

При цьому податківці відзначають, що камеральна перевірка дотримання законодавства з питань подання звітності та сплати ЄСВ призначається без дотримання строків давності. Хоча, якщо переглянути ч. 16 ст. 25 Закону № 2464, то там не йдеться камеральні перевірки.

Див. роз'яснення з категорії 301.07 розділу "Запитання - відповіді з Бази знань" ЗІР (zir.sfs.gov.ua)

ПДВ

Не прийшла квитанція про реєстрацію податкової накладної: що робити.

У п. 201.10 ПКУ визначено: якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в ЄРПН.

Утім, не варто поспішати із застосуванням цієї норми. Оскільки податківці з цього приводу мають свої рекомендації. З метою з'ясування обставин, за якими протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, вони пропонують:

1) через Електронний кабінет, шляхом перегляду в режимі реального часу переглянути дані ЄРПН щодо складених ним чи його контрагентами податкових накладних та/або розрахунків коригування;

2) звернутись до Центру обслуговування платників податків за своїм місцезнаходженням чи до гарячої лінії за телефоном 0-800-501-007 (напрямок 0) з детальним описом ситуації;

3) якщо після надсилання податкової накладної чи розрахунку коригування через 2 години не надійшла квитанція, в Електронному кабінеті відсутні дані про реєстрацію та інспектор по телефону підтвердив відсутність надходження документу, то потрібно надіслати документ повторно на реєстрацію.

Див. роз'яснення ДФС у категорії 101.17 розділу "Запитання - відповіді з Бази знань" ЗІР (zir.sfs.gov.ua).

Оплата праці та трудові відносини

Порядок обліку призовників і військовозобов'язаних зазнав змін.

На Урядовому порталі розміщено Постанову № 74, якою Уряд вніс зміни до деяких постанов Кабміну з питань військового обліку призовників і військовозобов'язаних.

Документом передбачено:

· покладання на військові комісаріати завдань щодо забезпечення ведення Єдиного держреєстру військовозобов'язаних;

· спрощення процедури проведення спеціальної перевірки стосовно осіб, які претендують на зайняття посад, які передбачають зайняття відповідального або особливо відповідального становища, та посад з підвищеним корупційним ризиком;

· удосконалення порядку організації взаємодії місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій з військовими комісаріатами з питань військового обліку;

· удосконалення контролю за виконанням посадовими особами, призовниками і військовозобов'язаними встановлених правил військового обліку громадян України.

В.о. за вакантною посадою має отримувати зарплату за такою посадою.

У разі призначення працівника виконуючим обов'язки за вакантною посадою оплата провадиться за цією посадою. Цього вимагає абзац 4 п. 2 роз'яснення Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 29.12.1965 р. № 30/39 "Про порядок оплати тимчасового заступництва".

На цю ж норму послався й ВС (Перша судова палата Касаційного цивільного суду) у постанові від 30.01.2019 р. у справі № 755/19954/15-ц.

Чому не можна включати до ЦПД застереження про повну матвідповідальність.

Управління Держпраці у Хмельницькій області поінформувало про проведення інспекційного відвідування на підставі листа ГУ ПФУ у Хмельницькій області, в якому йдеться про працівників, які виконують роботи (надають послуги) за цивільно-правовими договорами в одного роботодавця більше року, а також роботодавців, у яких 30 і більше відсотків працівників працюють на умовах цивільно-правових договорів.

Зокрема, за результатами відповідного інспекційного відвідування було оштрафовано роботодавця, у якого близько 30 осіб виконували виробничі завдання та операції із виготовлення консервної харчової продукції на підставі цивільно-правових договорів про надання послуг (виконання робіт), які неодноразово переукладалися. Інспектори Держпраці угледіли підміну трудових відносин цивільно-правовими, зокрема, у зв'язку з тим, що зміст наданих договорів передбачав матеріальну відповідальність сторін. Однак поняття матеріальної відповідальності передбачено та чітко визначено лише нормами ст.ст. 130 - 138 КЗпП.

"Генеральний" це вам не "Директор": як не заплутатись у посадах?

За словами представників Мінсоцполітики, відмінність між "директором" та "генеральним директором" полягає в тому, що перший здійснює керівництво однією організаційною одиницею (підприємством, організацією, комплексом тощо), а другий зазвичай керує кількома організаційними одиницями, що складають відповідну об'єднану структуру (асоціацію, концерн, об'єднання тощо).

При цьому, якщо згідно з установчими документами та організаційною структурою підприємства певними напрямами (видами) діяльності керують директори із відповідних питань ("Директор з економіки", "Директор фінансовий", "Директор технічний" тощо), а не заступники директора з аналогічних питань, то "загальним" керівником також може бути "Генеральний директор".

Крім того, у разі створення (згідно зі статутом товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю) колегіального виконавчого органу - "дирекція", що очолюється генеральним директором, у штатному розписі цього товариства можуть застосовуватися назви посад:

· "Генеральний директор дирекції товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" або "Генеральний директор товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю"; та

· "Заступник генерального директора дирекції товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" або "Заступник генерального директора товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю".

Такі посади утворюються від зазначеної базової назви генерального директора.

Див. лист Мінсоцполітики від 06.02.2019 р. № 19/0/193-19.

КАСОВІ ОПЕРАЦІЇ

Із 15 лютого можна виплачувати зарплату готівкою в сумі більше 50 тис.грн.

Із 15 лютого 2019 року розширено перелік випадків, на які не поширюються обмеження готівкових розрахунків між суб'єктами господарювання та фізичними особами у розмірі 50 000 гривень. Тепер такі обмеження не поширюються на виплати, пов'язані з оплатою праці (зокрема враховуючи соціальну значимість таких питань).

Це сталося завдяки постанові Правління НБУ від 12.02.2019 р. № 37, яка внесла зміни до Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні.

Також уточнено норми щодо оприбуткування готівки при застосуванні РРО з урахуванням вимог наказу Мінфіну від 14.06.2016 р. № 547. Зокрема, надається можливість оприбуткування готівки в касах відокремлених підрозділів установ/підприємств, які проводять готівкові розрахунки із застосуванням РРО без ведення касової книги, шляхом забезпечення зберігання щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в електронній формі протягом трьох років і занесення інформації згідно з фіскальними звітними чеками до відповідних книг обліку (книги обліку розрахункових операцій - у разі її використання)

ПДФО

Негрошові подарунки у формі № 1ДФ: за якою ознакою доходу.

Вартість подарунків, наданих фізособі не в грошовій формі юрособою або ФОП, яка у розрахунку на місяць не перевищує 25% однієї мінімальної зарплати, встановленої на 01 січня звітного податкового року (у 2019 році - 1043,25 грн), не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку та у податковому розрахунку за ф. № 1ДФ відображається під ознакою доходу "160".

При цьому якщо вартість подарунків перевищує вказаний розмір, то сума такого перевищення оподатковується ПДФО як додаткове благо з урахуванням положень п. 164.5 ПКУ. Сума такого перевищення відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу "126".

Роз'яснення з категорії 103.25 розділу "Запитання - відповіді з Бази знань" ЗІР (zir.sfs.gov.ua).

Протягом року дитині виповниться 18 років: коли батьки втратять право на ПСП.

Контролери наголосили: ПСП, передбачена пп. 169.1.2 та пп.пп. "а", "б" пп. 169.1.3 ПКУ, надається до кінця року, в якому дитина досягає 18 років, а у разі її смерті до досягнення зазначеного віку - до кінця року, на який припадає смерть (пп. 169.3.3 ПКУ).

Туристичний збір

Які ставки турзбору застосовуються, якщо місцеві ради не прийняли рішення на 2019 рік.

Податківці вкотре підкреслили що для забезпечення умов справляння туристичного збору у 2019 році встановленими ПКУ необхідними умовами, що мають бути реалізованими у рішеннях Рад, є не тільки затвердження ставок збору, але й запровадження (або не запровадження) авансових внесків, визначення та оприлюднення переліку податкових агентів.

Рішення органів місцевого самоврядування, які прийняті до 1 січня 2019 року, не відповідають нормам ПКУ за основними елементами туристичного збору.

Водночас, ПКУ передбачено, у разі якщо Рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів, що є обов'язковими згідно з нормами ПКУ, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм ПКУ із застосуванням їх мінімальних ставок (п.п. 12.3.5 ПКУ).

Див. роз'яснення з категорії 123.02 розділу "Запитання - відповіді з Бази знань" ЗІР (zir.sfs.gov.ua).

Залиште коментар
Увійдіть щоб залишити коментар
УВІЙТИ
Підпишіться на розсилку
Головні новини і аналітика для вас по буднях
Схожі новини